Film Mavericks in Action : New Hollywood, New Rhetoric, and Kenneth Burke (2016. 334 S. 210 mm)

個数:

Film Mavericks in Action : New Hollywood, New Rhetoric, and Kenneth Burke (2016. 334 S. 210 mm)

  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 334 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783631635636

Full Description

The book's ambition is to uniquely yoke familiar histories of New Hollywood with aspects of critical theory that, since the 1950s, have embraced advances in the New Rhetoric as pioneered by literary theorist, philosopher, social analyst and educator Kenneth Burke (1897-1993). The study tracks the career arcs of Hollywood film directors Peter Bogdanovich, Martin Scorsese, Michael Cimino and Francis Ford Coppola whose productions are regarded as Burkean perspectives by incongruity. This analysis is contextualized within an overview that, from the 1920s to the present, considers Hollywood as a "languaged industry" that is grounded in Burkean principles of Order, identification, hierarchy, courtship and ambiguities of substance. The project is designed to serve the interests of colleagues and students in Rhetorical Theory, Film Education, Creative Writing, American Studies, Production Studies, and Film and Media Studies.

Contents

New Rhetoric - Hollywood - Kenneth Burke - Coppola - Bogdanovich - Scorsese - Cimino

最近チェックした商品