Theatre as a Prison of Longue Durée (2011. 252 S. 210 mm)

個数:

Theatre as a Prison of Longue Durée (2011. 252 S. 210 mm)

  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 252 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783631616352

Full Description

For over a hundred years a wildly held assumption has ruled the debate on the social composition of theatre audiences. This assumption states that in the period from the late eighteenth century to the Great War (1773 -1914) theatre audience was largely elite, till the French Revolution chased them to opera. The drama performances were sought by petty bourgeois and unskilled labour force, till, in 1870, the re-conquest of the stage by the upper bourgeoisie set in. In this study for the first time a large empirical research is presented to test this 'master narrative'. Based on thorough archival research from the past twenty years, combined with robust statistical analysis, the conclusion with respect to this still dominant narrative can be short: it is to be fully rejected.

Contents

Contents: Master narrative of Theatre Historiography - A prosopography of nineteenth century Rotterdam Theatre Patrons - Shareholders of the Rotterdam Theatre.

最近チェックした商品