英語のテンス・アスペクト教授への認知文法の応用<br>Making Progress Simpler? : Applying Cognitive Grammar to Tense-Aspect Teaching. Dissertationsschrift (DASK - Duisburger Arbeiten zur Sprach- und Kulturwissenschaft / Duisburg Papers on Research in Language) (2011. 247 S. 210 mm)

個数:

英語のテンス・アスペクト教授への認知文法の応用
Making Progress Simpler? : Applying Cognitive Grammar to Tense-Aspect Teaching. Dissertationsschrift (DASK - Duisburger Arbeiten zur Sprach- und Kulturwissenschaft / Duisburg Papers on Research in Language) (2011. 247 S. 210 mm)

  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 247 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783631611203

基本説明

To provide a coherent account of the English tense-aspect system, a synthesis of Langacker's Cognitive Grammar theory and Fauconnier's Mental Space approach is put forward.

Full Description

This study presents a new approach to tense-aspect teaching from the perspective of Cognitive Linguistics. Its aims are twofold: first, to provide a coherent account of the English tense-aspect system. To this end, a synthesis of Langacker's Cognitive Grammar theory and Fauconnier's Mental Space approach will be put forward. Second, to test the applicability and effectiveness of CL-informed learning materials in the language classroom. For that purpose, an empirical analysis was conducted involving German students of English at an upper-intermediate level. The study therefore addresses linguists and language teachers alike.

Contents

Contents: A description of the English tense-aspect system from the perspective of Cognitive Linguistics - Empirical study on tense-aspect teaching in the German higher education context - Langacker's Cognitive Grammar - Fauconnier's Mental Space Theory.

最近チェックした商品