Drawing on the Past : Graphic Narrative Documentary. Dissertationsschrift (Nordamerikastudien 41) (2020. 208 S. 214 mm)

個数:

Drawing on the Past : Graphic Narrative Documentary. Dissertationsschrift (Nordamerikastudien 41) (2020. 208 S. 214 mm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版
  • 商品コード 9783593510217

Full Description

Long disregarded as trivial entertainment, comics have gained increased scholarly and mainstream attention over the past three decades. More and more frequently, they are the medium of choice for artists who choose to criticize mainstream political narratives. Drawing on the Past looks closely at four twenty-first-century graphic narratives—Emmanuel Guibert's The Photographer, Ho Che Anderson's King: A Comics Biography, Art Spiegelman's In The Shadow of No Towers, and Joe Sacco's Footnotes in Gaza—to explore the medium's potential as political documentary. Birte Wege examines how these four works draw parallels between past and present crises; how they use photography in their pages, either through direct depiction or indirect reference; and how the artists complicate notions of authenticity, objectivity, and reality in their own work. Drawing on the Past brings a distinctly literary perspective to larger debates about the role of visual images in our culture, particularly the myriad guises comics and graphic novels can assume in portraying past and present political conflict.
 

最近チェックした商品