Dreams of Calculus : Perspectives on Mathematics Education (2004. XIII, 158 p. w. figs. (some col.). 23,5 cm)

個数:

Dreams of Calculus : Perspectives on Mathematics Education (2004. XIII, 158 p. w. figs. (some col.). 23,5 cm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 155 p.
  • 商品コード 9783540219767

Full Description

The purpose of this book is to stimulate a much needed debate on ma- ematics education reform. We do not claim that we present anything near the whole truth, and that there are not many other points of view. We thus invite to debate and urge other people to express their views. As scientists we believe that it is our duty to present our own standpoints and conc- sions as clearly as possible, to open for scrutiny and discussion, rather than ambiguous politically correct views, which are di?cult to question. This book may be viewed as an introduction to our mathematics e- cation reform project Body&Soul based on a synthesis of Body (com- tational mathematics) and Soul (analytical mathematics). We do make a case for computational mathematics, which is the new world of mathem- ics opened by the computer, now waiting to enter mathematics education. But we do also propose a synthesis of this new world, with the kernel being computational algorithms, and the traditional world of analytical ma- ematics, with analytical formulas as the kernel. In fact, algorithms are expressed using analytical formulas before being translated into computer code, and good analytical formulas are necessary for understanding and insight.

Contents

I Perspectives.- 1 Introduction.- 2 What? How? For Whom? Why?.- 3 A Brief History of Mathematics Education.- 4 What is Mathematics?.- 5 Virtual Reality and the Matrix.- 6 Mountain Climbing.- 7 Scientific Revolutions.- 8 Education is Based on Science.- 9 The Unreasonable Effectiveness of Mathematics the Natural Sciences?.- 10 Do We live in "The Best of Worlds"?.- 11 The Reasonable Effectiveness Computational Mathematics.- 12 Jazz/Pop/Folk vs. Classical Music.- 13 The Right to Not Know.- 14 An Agenda.- II Essence.- 15 A Very Short Calculus Course.- 16 The Solar System.- 17 Turbulence and the Clay Prize.- 18 Do Mathematicians Quarrel?.- III Appendix.- A Comments on the Directives of the Mathematics Delegation.- A.1 The Directives.- A.2 Comments.- A.3 A Sum Up.- B Preface to Body&Soul.- C Public Debate.

最近チェックした商品