アイデア・マシーン:アイデアの工業的生産法<br>The Idea Machine : How Ideas Can Be Produced Industrially

個数:

アイデア・マシーン:アイデアの工業的生産法
The Idea Machine : How Ideas Can Be Produced Industrially

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 202 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783527501359

基本説明

With the BrainStore ideas machine, an innovation model which functions on engineering principles. The author explains how ideas can be produced systematically and efficiently using this model.

Description


(Table of content)
Sämtliche Teile der Wertschöpfungskette sind heute standardisiert - bis auf ihren Anfang: die Ideenfindung. Dass gute Ideen nicht unbedingt außergewöhnliche Kreativität voraussetzen, sondern einfach nur die richtige Methode, zeigt Nadja Schnetzlers Buch. Ihre Botschaft: Jedes Unternehmen kann schnell und effizient die Ideen produzieren, die es braucht, wenn es sich für das richtige Innovationsmodell entscheidet: die Ideenmaschine.
(Text)
Can ideas be produced industrially? In the same way as shoes or chocolate? Or does it require flashes of inspiration from brilliant creative thinkers?

No, claims Nadja Schnetzler. In her Swiss company BrainStore, ideas are produced in the same way as products: to order and on a conveyor belt. How is it made possible? - very simply: with the BrainStore ideas machine, an innovation model which functions on engineering principles. The author explains how ideas can be produced systematically and efficiently using this model. Numerous case studies from all over Europe and many anecdotes show the reader how he can successfully use the idea factory's tools in his own company.

The book shows that anyone can develop good ideas - you just need to know the right methods and put together the right team.
(Author portrait)
Nadja Schnetzler ist ausgebildete Journalistin, außerdem Gründerin und Vorstand der BrainStore AG (Biel/Schweiz) - der ersten "Ideenfabrik" der Welt, die mit einem internationalen Netzwerk von Fachleuten Ideen für Unternehmen, Organisationen oder Privatpersonen entwickelt.

最近チェックした商品