Modelle als Wege des Theologisierens : Religionsunterricht besser planen und durchführen (2020. 292 S. mit 11 Abb. und 38 Tab. 230 mm)

個数:

Modelle als Wege des Theologisierens : Religionsunterricht besser planen und durchführen (2020. 292 S. mit 11 Abb. und 38 Tab. 230 mm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版
  • 商品コード 9783525703007

Full Description

Among the important topics of the curriculum, the work offers a model framework that provides the necessary guidance. The model frame condenses the possible ways of understanding a topic. It can help each religious teacher to know his or her own point of view and to relate it to the positions of the students, the theology and the curriculum. She knows the strengths and weaknesses of the different positions and can help the students to further develop their own positions. Operating with models thus protects against one-sidedness and arbitrariness, because it locates theological positions in a multi-perspective network of justifications. In this way, religious teachers can consciously use the diversity of theological positions as a didactic resource.

最近チェックした商品