Soziales Lernen, Beziehung und Mentalisieren (2022. 320 S. mit 7 Abb. und 2 Tab. 230 mm)

個数:

Soziales Lernen, Beziehung und Mentalisieren (2022. 320 S. mit 7 Abb. und 2 Tab. 230 mm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版
  • 商品コード 9783525408032

Full Description

We all mentalize, because mentalization is the technical term for determining, assuming and interpreting mental processes and states in oneself and others. This ability is unique to humans, it is a fundamental anthropological constant in social communities. It promotes social learning, successful relationships and mental health and is crucial for almost all interpersonal, group-related, social and political processes. In this collective work, the third volume of the trilogy on mentalization-based pedagogy, scientific foundations as well as possibilities and limits of the mentalization approach beyond the area of ​​psychopathology and pedagogy are discussed for the first time. The contributions open up new perspectives on current social and socio-cultural issues, such as E.g.: culture-related mental development, dealing with artificial intelligence, inclusion, social networks and institutions as well as anti-democratic prejudices and other political content. For example, pioneers such as Peter Fonagy, Michael Tomasello and Heidi Keller, as well as other well-known experts, summarize the current status of the discussion on the topic of mentalization in sociocultural, developmental psychological, educational and anthropological contexts. The result is a compendium that emphasizes the central importance of mentalizing for interpersonal and emotional learning and processing processes as well as for the understanding of social phenomena such as anti-democratic attitudes, social learning, inclusion, group processes and mental health. With contributions by Liz Allison, Julia Berkic, Dickon Bevington, Felix Brauner, Josef Brockmann, Chloe Campbell, Andrea Dlugosch, Isabell Dziobek, Peter Fonagy, Manfred Gerspach, Stephan Gingelmaier, Heidi Keller, Holger Kirsch, Daniela Mayer, Tobias Nolte, Markus Paulus , Tobias Schlicht, Nicola-Hans Schwarzer, Svenja Taubner, Michael Tomasello and Eva Weber-Guskar.

最近チェックした商品