Das Publikum macht die Musik : Musikleben in Berlin, London und Wien im 19. Jahrhundert. Habilitationsschrift (2014. 448 S. mit 29 Abbildungen. 237 mm)

個数:

Das Publikum macht die Musik : Musikleben in Berlin, London und Wien im 19. Jahrhundert. Habilitationsschrift (2014. 448 S. mit 29 Abbildungen. 237 mm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版
  • 商品コード 9783525300640

Description


(Short description)
Sven Oliver Müller zeigt mit seinem kompakten, unerhört spannend geschriebenen und anschaulichen Buch, dass die Geschichtswissenschaft in der Musikkultur Aufregendes und Überraschendes zu entdecken hat. Sven Oliver Müller betritt Neuland in der Geschichtsforschung, indem er Geschichte und Musik zusammenzuführt.
(Text)
Sven Oliver Müller has written a compact, fascinating and vivid account of all that is exciting and surprising in the history of musical culture. He tells the story of how social relations in the major metropolises of Berlin, London and Vienna were shaped, and in some cases created, by the musical events of the day. Operatic performances and concerts often assumed the form of "communication societies," and attending musical events provided important resources for managing or freshening up social, political and economic ties. This book represents a completely new look at the historical foundation of these events, bringing together the two subjects of history and music in a colorful and surprising work that will be of interest to readers from both disciplines.
(Text)
Sven Oliver Müller has written a compact, fascinating and vivid account of all that is exciting and surprising in the history of musical culture. He tells the story of how social relations in the major metropolises of Berlin, London and Vienna were shaped, and in some cases created, by the musical events of the day. Operatic performances and concerts often assumed the form of communication societies, and attending musical events provided important resources for managing or freshening up social, political and economic ties. This book represents a completely new look at the historical foundation of these events, bringing together the two subjects of history and music in a colorful and surprising work that will be of interest to readers from both disciplines.
(Author portrait)

Dr. Sven Oliver Müller ist Leiter der Forschungsgruppe »Gefühlte Gemeinschaften« am Max-Planck-Institut für Bildungsforschung Berlin.

最近チェックした商品