Learning by Doing : Experiments and Instruments in the History of Science Teaching (2011. 362 p. 5 Farbabbildungen auf 4 Tafeln. 240.0 mm)

個数:

Learning by Doing : Experiments and Instruments in the History of Science Teaching (2011. 362 p. 5 Farbabbildungen auf 4 Tafeln. 240.0 mm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版
  • 商品コード 9783515098427

Description


(Review)

(Text)

"Learning by Doing" is about the history of experimentation in science education. The teaching of science through experiments and observation is essential to the natural sciences and its pedagogy. These have been conducted as both demonstration or as student exercises. The experimental method is seen as giving the student vital competence, skills and experiences, both at the school and at the university level. This volume addresses the historical development of experiments in science education, which has been largely neglected so far.

The contributors of "Learning by Doing" pay attention to various aspects ranging from economic aspects of instrument making for science teaching, to the political meanings of experimental science education from the 17th to the 20th century. This collected volume opens the field for further debate by emphasizing the importance of experiments for both, historians of science and science educators.

(Author portrait)
Peter Heering ist Professor für Physik und ihre Didaktik an der Universität Flensburg.
Seine Forschungsschwerpunkte sind Experimentelle Wissenschaftsgeschichte, Geschichte des naturwissenschaftlichen Unterrichts und die historischen Zugänge im naturwissenschaftlichen Unterricht.
Peter Heering is professor of physics and physics didactics at the University of Flensburg, Germany.
His research interest includes experimental history of science, the history of science education, and the history and philosophy of science in science education.
Roland Wittje ist wissenschaftlicher Mitarbeiter am Lehrstuhl für Wissenschaftsgeschichte der Universität Regensburg.
Seine Forschungsschwerpunkte sind die Geschichte der Physik im neunzehnten und zwanzigsten Jahrhundert, wissenschaftliche Instrumente und universitätshistorische Sammlungen.
Roland Wittje is lecturer at the History of Science Unit of the University of Regensburg, Germany.
His research interests include the history of physics in the nineteenth and twentieth century, scientific instruments and university collections.

最近チェックした商品