The Blind Spot : Bremen, Colonialism and Art (2017. 192 S. mit zahlreichen Farb- und s/w-Abbildungen§with numer)

個数:

The Blind Spot : Bremen, Colonialism and Art (2017. 192 S. mit zahlreichen Farb- und s/w-Abbildungen§with numer)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版
  • 商品コード 9783496015925

Description


(Short description)
Katalog zur Ausstellung in der Kunsthalle Bremen vom 5. August bis 19. November 2017.

Mit Werken von Fritz Behn, Paul Gauguin, Katsushika Hokusai, Georg Kolbe, Hew Locke, Paula Modersohn-Becker, Emil Nolde, Max Pechstein, Amrita Sher-Gil u.v. m.
(Text)
In the nineteenth and early twentieth century, the Hanseatic city of Bremen was a flourishing centre of rapidly growing international trade, profiting from colonial expansion and overseas migration. These global relations also left their traces in the Kunstverein in Bremen. Many works which were acquired by the museum during the colonial period reflect stereotypes of the foreign and exotic.

The authors trace these colonial blind spots in the collection of the Kunsthalle Bremen. They examine the history of the Kunstverein in Bremen within the context of the city's trade and global connections and investigate the colonial implications of works by, amongst others, Ernst Ludwig Kirchner, Emil Nolde and Fritz Behn. These European perspectives are set in dialogue with works by modern and contemporary artists from the African and Asian continent. Thus, the book not only enables a postcolonial perspective on the collection of the Kunsthalle Bremen, but also on early modern art in general.

Funded by the Program Fellowship International Museum of LOGO
(Author portrait)
Julia Binter is Curatorial Fellow in the program International Museum of the German Cultural Foundation at the Kunsthalle Bremen. She studied social anthropology in Vienna, Paris and Oxford. From 2010 to 2013, she was Assistant Curator at the Weltmuseum Wien. She has been working as a teaching fellow at the University of Vienna since 2009.

Anna Brus, staff member at the University of Siegen and guest curator at the Rautenstrauch-Joest Museum Cologne.

Anna Greve, Head of Division for Museums of the Senator of Cultural Affairs of the Free Hanseatic City of Bremen and lecturer at the University of Bremen.

Yvette Mutumba, co-founder and editor-in-chief of the art magazine Contemporary And (C&).

最近チェックした商品