Beyond Irrepresentability : Exploring Visual Representations from Nazi Camps, Ghettos, and the Holocaust (Kunst - Geschichte - Gegenwart Band 008) (1. Edition. 2025. 102 mostly coloured images)

個数:
  • 予約

Beyond Irrepresentability : Exploring Visual Representations from Nazi Camps, Ghettos, and the Holocaust (Kunst - Geschichte - Gegenwart Band 008) (1. Edition. 2025. 102 mostly coloured images)

  • 現在予約受付中です。出版後の入荷・発送となります。
    重要:表示されている発売日は予定となり、発売が延期、中止、生産限定品で商品確保ができないなどの理由により、ご注文をお取消しさせていただく場合がございます。予めご了承ください。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版
  • 商品コード 9783412533786

Description


(Short description)
In this volume, 19 international scholars, curators, and educators explore the potential of analytical approaches to drawings, albums, paintings, and prints created by victims and witnesses of the Nazi regime. They consolidate current approaches to these multifaceted objects and take the images seriously as images. Analytical approaches to drawings, albums, paintings, and prints created by victims and witnesses of the Nazi regime
(Text)
Despite the doubts about the representability of the Holocaust, thousands of images were created by prisoners in Nazi camps and ghettos during and immediately after the Holocaust. Yet, both art historians and historians rarely dealt with them for decades. Because of their mostly figurative language, researchers and memory institutions often relegated such images to the status of spiritual and political resistance, praised their artistic quality, or consulted them as illustrations of "how it was". But these images do not speak for themselves, they require analysis. In this volume, 19 international scholars, curators, and educators explore the potential of analytical approaches to drawings, albums, paintings, and prints created by victims and witnesses of the Nazi regime. They consolidate current approaches to these multifaceted objects and take the images seriously as images.
(Short description)

(Text)

(Author portrait)
Verena Krieger hält den Lehrstuhl für Kunstgeschichte an der Friedrich-Schiller-Universität Jena.

最近チェックした商品