Teaching Migrant Children in West Germany and Europe, 1949-1992 (Palgrave Studies in the History of Childhood) (2019)

個数:
電子版価格
¥15,095
  • 電子版あり
  • ポイントキャンペーン

Teaching Migrant Children in West Germany and Europe, 1949-1992 (Palgrave Studies in the History of Childhood) (2019)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 259 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783319977270
  • DDC分類 371.82691094

Full Description

This book examines the right to education for migrant children in Europe between 1949 and 1992. Using West Germany as a case study to explore European trends, the book analyzes how the Council of Europe and European Community's ideological goals were implemented for specific national groups. The book starts with education for displaced persons and exiles in the 1950s, then compares schooling for Italian, Greek, and Turkish labor migrants, then circles back to asylum seekers and returning ethnic Germans. For each group, the state entries involved tried to balance equal education opportunities with the right to personhood, an effort which became particularly convoluted due to implicit biases. When the European Union was founded in 1993, children's access to education depended on a complicated mix of legal status and perception of cultural compatibility. Despite claims that all children should have equal opportunities, children's access was limited by citizenship and ethnic identity. 

Contents

Chapter 1: Introduction.- Chapter 2. Establishing the Right to Education for Children of Refugees (1949-1955).- Chapter 3: Defining the Right to Education for European Citizens (1955-1966).- Chapter 4: Teaching National Identity to "Guest Worker Children" (1962-1971).- Chapter 5: Equal Opportunities for West German Foreign Residents (1968-1977).- Chapter 6: More of a Right to Education for German Citizens (1976-1985).- Chapter 7: The Right to Education for Asylum Seekers and Ethnic Germans (1985-1992).- Chapter 8: Conclusion.

最近チェックした商品