Child Protection in England, 1960-2000 : Expertise, Experience, and Emotion (Palgrave Studies in the History of Childhood) (2018)

個数:

Child Protection in England, 1960-2000 : Expertise, Experience, and Emotion (Palgrave Studies in the History of Childhood) (2018)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 215 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783319947174
  • DDC分類 362.70942

Full Description

This book is open access under a CC BY 4.0 license.

This open access book explores how children, parents, and survivors reshaped the politics of child protection in late twentieth-century England.  Activism by these groups, often manifested in small voluntary organisations, drew upon and constructed an expertise grounded in experience and emotion that supported, challenged, and subverted medical, social work, legal, and political authority.  New forms of experiential and emotional expertise were manifested in politics - through consultation, voting, and lobbying - but also in the reshaping of everyday life, and in new partnerships formed between voluntary spokespeople and media.  While becoming subjects of, and agents in, child protection politics over the late twentieth century, children, parents, and survivors also faced barriers to enacting change, and the book traces how long-standing structural hierarchies, particularly around gender andage, mediated and inhibited the realisation of experiential and emotional expertise.

Contents

1. Introduction.- 2. The Battered Child Syndrome: Parents and Children as Medical Objects.- 3. Establishing Child Voice in Public.- 4. Inculcating Child Expertise in Schools and Homes.-  5. Collective Action by Parents and Complicating Family Life.-  6. Mothers, Media, and Individualism in Policy.- 7. The Visibility of Survivors and Expertise as Experience.- 8. Conclusion.- Index.

最近チェックした商品