Management Motifs : An Interactionist Approach for the Study of Organizational Interchange

個数:
電子版価格
¥9,512
  • 電子版あり

Management Motifs : An Interactionist Approach for the Study of Organizational Interchange

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 228 p.
  • 商品コード 9783319934280

Full Description

This book examines management and management-related activities as a feature of everyday life. Any person or group that attempts to influence or shape the behaviors or experiences of others may be understood as engaging in management activities. The study of management involves the study of achieving understanding, providing direction and coordinating activities with others across an endless array of humanly engaged terrains. Management Motifs provides a research agenda for an interactionist approach to the study of management activities. Moving well beyond more organizationally-based understandings of managers and management, it examines the pragmatic accomplishment of management activities and the generic social processes that accompany them. This work addresses diverse issues related to management such as: holding and doing office, pursuing cooperation, developing policy, envisioning and advocating for missions, establishing teams and generating team identities, sustainingteam endeavors and managing self. By attending to management-related concerns as a generic feature of human group life, the authors develop and articulate a research framework for the study of managing and management.

Contents

Chapter 1. Management in the Making: The Pervasive and Enduring Challenge.- Chapter 2. Overviewing the Literature.- Chapter 3. Human Knowing and Acting.- Chapter 4. Engaging Office.- Chapter 5. Maintaining Continuities.- Chapter 6. Implementing Collective Ventures: Missions and Teams.- Chapter 7. Sustaining Team Endeavors.- Chapter 8. Managing Self: Processes and Problematics of Self-Regulation.- Chapter 9. The Ethnographic Venture.

最近チェックした商品