European Identity and the Representation of Islam in the Mainstream Press : Argumentation and Media Discourse

個数:
電子版価格
¥13,082
  • 電子版あり
  • ポイントキャンペーン

European Identity and the Representation of Islam in the Mainstream Press : Argumentation and Media Discourse

  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 347 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783319933139
  • DDC分類 401.41

Full Description

This book combines media studies and linguistics with theories of national and supranational identity to offer an interdisciplinary approach to the study of European identity/ies and news discourses. Taking representations of 'Islamist terrorism' and Turkey's accession to the European Union as case studies, it analyses the discursive construction of supranational European identity through the discursive distinction of 'Us' and 'Them'. Moreover, it compares the media's representations of the 'Other' in different socio-political moments in Europe- from times of European integration (2004-5) to the European dystopia (2015-16) through the discourse analysis of specific Greek, British and French newspapers. This timely work synthesizes classic argumentative approaches and Gramscian thought in the study of media discourses by focusing on the Aristotelian concept of topos and introducing the concept of 'hegemonic knowledge'. This pioneering work will appeal to scholars across the fields of linguistics, social anthropology, European politics, and media studies.

Contents

Chapter 1. Introduction: Kafka in 'Fortress Europe': The 'Other' within the walls.- Chapter 2. The construction of European identity: from nation state to the European Union.- Chapter 3. Mass Media and hegemonic knowledge: Gramsci and the representation of the 'Other'.- Chapter 4. (Re)introducing the Aristotelian topos/topoi in the Discourse Historical Approach: Key methodological concepts.- 5 Greek media discourse about the 'Islamist threat': From 'Islamist Terrorism' to 'ISIS Terror'.- 6 British media discourse about the 'Islamist threat'.- Chapter 7. French media discourse about the 'Islamist threat'.- 8 Greek media discourse about Turkey's accession to the European Union.- Chapter 9. British and French media discourse about Turkey's accession to the European Union.- Chapter 10. The 'Other' in a Kafkasque Europe.

最近チェックした商品