女性とゲーム文化<br>Feminism in Play (Palgrave Games in Context)

個数:
電子版価格
¥6,850
  • 電子版あり

女性とゲーム文化
Feminism in Play (Palgrave Games in Context)

  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 271 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783319905389

Full Description

Feminism in Play focuses on women as they are depicted in video games, as participants in games culture, and as contributors to the games industry. This volume showcases women's resistance to the norms of games culture, as well as women's play and creative practices both in and around the games industry. Contributors analyze the interconnections between games and the broader societal and structural issues impeding the successful inclusion of women in games and games culture. In offering this framework, this volume provides a platform to the silenced and marginalized, offering counter-narratives to the post-racial and post-gendered fantasies that so often obscure the violent context of production and consumption of games culture.

Contents

1. Introduction: Reframing Hegemonic Conceptions of Women and Feminism in Gaming Culture (Kishonna L. Gray, Emma Vossen, and Gerald Voorhees).- 2. Women by Women: A Gender Analysis of Sierra Titles by Women Designers (Angela R. Cox).- 3. The Material Undermining of Magical Feminism in Bioshock Infinite: Burial at Sea (James Malazita).- 4. "From Sirens to Cyborgs:The media politics of the female voice in games and game cultures (Milena Droumeva).- 5. The Magnificent Memory Machine: The Nancy Drew Series and Women's History (Robyn Hope).- 6. The Sexual Politics of Videogame Graphics (Robert Mejia & Barbara LeSavoy).- 7. Women's Experiences on the Path to Game Development (Johanna Weststar & Marie-Josée Legault).- 8. Rule Makers versus Rule Breakers: The Impact of Legislative Policies on Women Game Developers in the Japanese Game Industry (Tsugumi Okabe).- 9. Sexism and the WoWGirl: A Study of Perceptions of Women World of Warcraft (Thaiane Oliveira, Reynaldo Gonçalves, Alessandra Maia, Julia Silveira, and Simone Evangelista).-  10. With Great Power Comes Great Responsibility: Video Game Live Streaming and its Potential Risks and Benefits for Female Gamers (Lena Uszkoreit).- 11. Doing/Undoing Gender with the Girl Gamer in High Performance Play (Emma Witkowski).- 12. The Magic Circle and Consent in Gaming Practices (Emma Vossen).- 13. Shoot the Gun Inside: Doubt and Feminist Epistemology in Video Games (Elyse Janish).- 14. Women Agents and Double-Agents: Theorizing Feminine Gaze in Video Games (Stephanie C. Jennings).- 15. Feminism and Gameplay Performance (Emma Westecott).

最近チェックした商品