Perceptions of Self, Power, & Gender among Muslim Women : Narratives from a Rural Community in Bangladesh

個数:

Perceptions of Self, Power, & Gender among Muslim Women : Narratives from a Rural Community in Bangladesh

  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 288 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783319892597
  • DDC分類 305.48697095492

Full Description

This book analyzes perceptions of self, power, agency, and gender of Muslim women in a rural community of Bangladesh. Rural women's limited power and agency has been subsumed within the male dominated Islamic discourses on gender. However, many Muslim women have their own alternative discourses surrounding power and agency. Sarwar Alam intertwines an exploration of these power dynamics with reading of the Qur'an and Hadith, and analyzes how Muslim women's perception of power and gender are linked to their relationship with religion.

Contents

Chapter 1: Introduction.- Chapter 2: Geography and Demography.- Chapter 3: Self, Identity, and Individuality.- Chapter 4: Women's Perceptions of Agency and Power.- Chapter 5: Sources of Power and Agency.- Chapter 6: Barriers to Women's Power and Agency.- Chapter 7: Construction of Gender and Gender Ideology.- Chapter 8: Conclusion. 

最近チェックした商品