International Handbook of Research in Statistics Education (Springer International Handbooks of Education)

個数:

International Handbook of Research in Statistics Education (Springer International Handbooks of Education)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 512 p.
  • 商品コード 9783319881928

Full Description

This handbook connects the practice of statistics to the teaching and learning of the subject with contributions from experts in several disciplines. Chapters present current challenges and methods of statistics education in the changing world for statistics and mathematics educators.  Issues addressed include current and future challenges in professional development of teachers, use of technology tools, design of learning environments and appropriate student assessments. This handbook presents challenging and inspiring international research perspectives on the history and nature, current issues, and future directions of statistics education and statistics education research.

Contents

Part I. Statistics, statistics education, and statistics education research.- Introduction to Part I.- What is statistics?.- What is statistics education?.- What is statistics education research?.- Part II. Major contributions of statistics education research.- Introduction to Part II.- The practice of statistics.- Research on data.- Research on uncertainty.- Introducing Children to Modeling Variability.- Learning about Statistical Inference.- Statistics Learning Trajectories.- Research on Statistics Teachers' Cognitive and Affective Characteristics.- Part III. Contemporary issues and emerging directions in research on learning and teaching statistics.- Introduction to Part III.-  The Nature and Use of Theories in Statistics Education.- Re-imagining curriculum approaches.- Challenge to the Established Curriculum (A Collection of Reflections).- Building Capacity in Statistics Teacher Education.- Revolutions in Teaching and L

earning Statistics (A Collection of Reflections).- Design of Statistics Learning Environments.

最近チェックした商品