Media and Food Industries : The New Politics of Food

個数:

Media and Food Industries : The New Politics of Food

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 259 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783319877235
  • DDC分類 174.4

Full Description

This volume is the first to combine textual analysis of food media texts with interviews with media production staff, reality TV contestants, celebrity chefs, and food producers and retailers across the artisan-conventional spectrum. Intensified media interest in food has seen food politics become a dominant feature of popular media—from television and social media to cookbooks and advertising. This is often thought to be driven by consumers and by new ethics of consumption, but Media and Food Industries reveals how contemporary food politics is also being shaped by political and economic imperatives within the media and food industries.  It explores the behind-the-scenes production dynamics of contemporary food media to assess the roles of—and relationships between—media and food industries in shaping new concerns and meanings with respect to food.

Contents

Chapter 1. Introduction: New Food Politics.- PART 1: CONTEXTS.- Chapter 2. Resisting 'Agribusiness Apocalypse': The Pleasures and Politics of Ethical Food.- Chapter 3. Food Television and Celebrity Chefs: Lifestyle Branding and Commodified Idyllism.- PART 2: CONNECTIONS.- Chapter 4. The 'Social Life' of Celebrity Brands: Maggie Beer's Verjuice.- Chapter 5. Media Tourism and Rural Romance: Constructing Food Television's 'Cult Geographies'.- Chapter 6. 'It Tastes Better'? Cookbooks, Happy Farmers and Affective Labour.- PART 3: APPROPRIATIONS.- Chapter 7. Media, Supermarkets and the Strategic Manufacture of Consumer Trust.- Chapter 8. Soft-Selling Supermarkets: Food Television and Integrated Advertising.- Chapter 9. Conclusion: A New Politics of Food?.

最近チェックした商品