Alternative Schooling, Social Justice and Marginalised Students : Teaching and Learning in an Alternative Music School (Palgrave Studies in Alternative Education)

個数:

Alternative Schooling, Social Justice and Marginalised Students : Teaching and Learning in an Alternative Music School (Palgrave Studies in Alternative Education)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 129 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783319865256
  • DDC分類 371.04

Full Description

This book examines the experiences and perspectives of students and teachers at an alternative music school, which caters for young learners who have been marginalised and disenfranchised from mainstream schooling. The school utilises a rich music-infused curriculum that connects to the lives of its students, alongside a democratic ethos and ethic of care for members of the school community, including the students, teachers, and parents. The combination of personal narratives together with detailed critical discussion, provides a compelling argument for how schools can make a major difference to the lives of young people. The case study presented in this book offers one potential response to the institutionalised social and educational inequities that young people continue to face, and highlights the important lessons from alternative schooling for education more broadly. It will be of particular interest to researchers in the areas of education and sociology, especially those concerned with matters of social justice and equity in education.

Contents

Chapter 1. A Day in the Life at an Alternative Music School.- Chapter 2. Policies and Politics of Contemporary Schooling.- Finding Myself at Music Industry College.- The Freedom to Teach.- Community, Culture and Connections in Alternative Schooling.- Chapter 6. On Social Justice and Schooling.

最近チェックした商品