STEM and Social Justice: Teaching and Learning in Diverse Settings : A Global Perspective

個数:

STEM and Social Justice: Teaching and Learning in Diverse Settings : A Global Perspective

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 145 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783319858807
  • DDC分類 507

Full Description

This volume focuses on selected innovative programs designed to augment the science, engineering, engineering and mathematics (STEM) workforce through increasing and enhancing the participation of under-represented groups. The programs span the STEM career pathway—primary, secondary, and tertiary education—and professional development and socialization—in the United States, South Africa, and New Zealand.  Similarities as well as differences between and among programs across nations will be systematically analyzed for lessons learned. The conceptualization for this volume developed over the past several years during various international conferences—starting in Havana, Cuba in 2006, and continuing at meetings in Japan (2014), South Africa (2013 and 2015), and New Zealand (2015).

Contents

Chapter 1. Introduction and Overview:  Teaching and Learning STEM and Social Justice.- Part I Teaching and Learning STEM in Formal Settings.- Chapter 2 Science Made Sensible.- Chapter 3 Te Ropu Awhina: A Model for Building Post-secondary Maori and Pacific STEM Capability in Aotearoa/New Zealand.- Chapter 4.Enhancing Global Research and Education G-STEM at Spelman College.- Part II   Teaching and Learning STEM in Informal Settings.- Chapter 5 Recent Research on Science Engagement in Informal Settings in South Africa.- Chapter 6 Recent Research on Science Engagement in Informal Settings in South Africa.- Chapter 7 Science Museums, Science Education and Social Justice.- Part III The Role of Professional Societies.- Chapter 8 Critical contemporary questions for engineering education in an unequal society: Deliberations for the South African Society for Engineering Education (SASEE).- Part IV  Lessons Learned  and the Way Forward.- Chapter 9 Lessons Learned Across Settings, and the Way Forward.

最近チェックした商品