The Structure of Digital Partner Choice : A Bourdieusian perspective

個数:

The Structure of Digital Partner Choice : A Bourdieusian perspective

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 219 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783319828480
  • DDC分類 155.33

Full Description

This work approaches the modern phenomenon of online dating, examining the ways people make use of its technical and social potential. In particular, the users' mate preferences, choices, strategies, and interactions are analyzed using the innovative method of click-stream observations and web-questionnaire data. For the purpose of these analyses, two major theories are used - an explicit theory of individual mate choice, and the more general relational theory developed by Pierre Bourdieu, which helps to highlight the social structures both underlying and resulting from mating online. Results show that online dating is not a partner marker free from social structure, but that the traditional social conditions found offline are also reproduced in this virtual setting. In contrast to the picture drawn by media discourse and advertising, online dating represents a partner market which fulfills the promise of happiness in a socially differential way.

Contents

1. Introduction.- 2. Online Dating - A Meeting Point for the Modern Individual and Traditional Individualism.- 3. The Market Character of Online Dating.- 4. Classical Theories of Mate Choice and the Relational Deficit in the Study of Relationship Formation.- 5. A Bourdieusian Approach to Mating Processes.- 6. Methodological Implications.- 7. Empirical Analyses.- 8. Online Dating - A Unified and Unifying Symbolic Good Market.

最近チェックした商品