Small Spacecraft Development Project-Based Learning : Implementation and Assessment of an Academic Program

個数:

Small Spacecraft Development Project-Based Learning : Implementation and Assessment of an Academic Program

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 231 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783319795157
  • DDC分類 371.33

Full Description

This book provides the information that is required to start a small spacecraft program for educational purposes. This will include a discussion of multiple approaches to program formation and build / buy / hybrid decision considerations. The book also discusses how a CubeSat (or other small spacecraft program) can be integrated into course and/or program curriculum and the ancillary benefits that such a program can provide.  The assessment of small spacecraft programs and participatory project-based learning programs is also discussed extensively.  The book presents prior work related to program assessment (both for a single program and internationally) and discusses how similar techniques can be utilized for both formative and summative assessment of a new program.  The utility of these metrics (and past assessment of other programs) in gaining buy-in for program formation and funding is also considered.

Contents

1.Introduction.- 2.Why start a small spacecraft program?.- 3.To build, to buy, or in between?.- 4.Starting a small spacecraft program: types of programs and their benefits and drawbacks.- 5.Forming a program - funding and organizational issues.- 6.Forming a program: funding and organizational issues.- 7.Forming a program: technical and logistical issues.- 8.Setting educational goals and formative assessment.- 9.Summative assessment.- 10.Results of prior assessment work and its utility.

最近チェックした商品