Moralising Global Markets : The Creativity of International Business Discourse (2019)

個数:
電子版価格
¥18,114
  • 電子版あり
  • ポイントキャンペーン

Moralising Global Markets : The Creativity of International Business Discourse (2019)

  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 219 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783319759807
  • DDC分類 658.18

Full Description

Investigating how international market actors create market morality on a global level, this book reflects on the unresolved questions and debates regarding the relationship between business and society. The author explores how market actors in international business communication are unified in their attempts to make markets moralised. Providing detailed case studies and empirical evidence based on interviews with practitioners, Moralising Global Markets is a useful read for anyone interested in international business, and for those researching morality, ethics and corporate social responsibility.

Contents

1. Introduction.- 2. The Moralisation of Global Markets as Business Knowledge.- 3. The Creativity of International Business Discourse.- 4. Moralising Global Markets through Corporate Public Reports.- 5. Personal Accounts from Buying Retail Managers on the Moralisation of Global Markets.- 6. Inviting the Suppliers to the Conversation.- 7. The Moralisation of Global Markets through Language and Communication.

最近チェックした商品