ヴァーチャル・ダークツーリズム:霊の道<br>Virtual Dark Tourism : Ghost Roads (Palgrave Studies in Cultural Heritage and Conflict)

個数:
電子版価格
¥28,025
  • 電子版あり

ヴァーチャル・ダークツーリズム:霊の道
Virtual Dark Tourism : Ghost Roads (Palgrave Studies in Cultural Heritage and Conflict)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 323 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783319746869

Full Description

This book takes the concept of "dark tourism"—journeys to sites of death, suffering, and calamity—in an innovative yet essential direction by applying it to the virtual realms of literature, film and television, the Internet, and gaming. Essays focus both on the creative construction of imaginary journeys and the historiographic and civic consequences of such memorializations. From World War II time-travel novels to Game of Thrones, and from Internet reproductions of Rwandan genocide locations to invented tragedies in futuristic domains, authors from various fields examine the purpose and influence of simulated travels to morbid sites. Designed for a wide audience of scholars and travelers virtual and real, this volume raises awareness about the many pathways through which we encounter death experiences in contemporary society. What we know about the past—or, what we think we know about it—is shaped daily by such imagined journeys as these.

Contents

1. Introduction, Virtual Dark Tourism: Disaster in the Space of the Imagination.- 2. "Some Lingering Influence in the Shunned House": H. P. Lovecraft's Three Invitations to Dark Tourism.- 3. "Imagined ghosts on unfrequented roads": Gothic Tourism in Nineteenth-Century Cornwall.- 4. Through the Looking Glass Darkly: The Convergence of Past and Present in Connie Willis's Time-Travel Novels.- 5. Cinematic Thanatourism and the Purloined Past: The "Game of Thrones Effect" and the Effect of Game of Thrones on History.- 6. Touring the "Burning Times": The Rhetoric of Witch-Hunting Films, 1968-1973.- 7. "Did Those Portly Men Over There Once Rush This Position?": Virtual Dark Tourism and D-Day Commemorations.- 8. Thanaviewing, the Aokigahara Forest, and Orientalism: Rhetorical Separations between the Self and the Other in The Forest.- 9. Experiencing Rwanda: Understanding Mass Atrocity at Nyamata.- 10. Hurricane Katrina Goes Digital: Memory, Dark Tours, and YouTube.- 11.A Virtual Dark Journey through the Debris: Playing Inside the Haiti Earthquake (2010).- 12. Surviving the Colonial Blizzard: The Alaskan Native Game Never Alone as a Walkthrough in Cultural Resistance.- 13. Virtually Historical: Performing Dark Tourism through Alternate History Games.- 14. Remembering Fictional History and Virtual War in EVE Online.

最近チェックした商品