Empirical Philosophical Investigations in Education and Embodied Experience (The Cultural and Social Foundations of Education) (2018)

個数:
電子版価格
¥9,512
  • 電子版あり

Empirical Philosophical Investigations in Education and Embodied Experience (The Cultural and Social Foundations of Education) (2018)

  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 145 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783319746081
  • DDC分類 370.1

Full Description

Drawing on John Dewey and the later Ludwig Wittgenstein, this book employs philosophy as a conceptual resource to develop new methodological and analytical tools for conducting in situ empirical investigations. Chapter one explores the philosophies of Wittgenstein and Dewey. Chapter two exposits Deweyan ideas of embodiment, the primacy of the aesthetic encounter, and aesthetically expressive meaning underdeveloped in Wittgenstein. Chapter three introduces the method of practical epistemological analysis (PEA) and a model of situated epistemic relations (SER) to investigate the learning of body techniques in dinghy sailing. The concluding chapter introduces a model of situated artistic relations (SAR) to investigate the learning of artistic techniques of self-expression in the Swedish sloyd classroom. 

Contents

1. Dewey, Wittgenstein, and the Primacy of Practice.- 2. Distributed Minds and Meanings in a Transactional World Without a Within: Embodiment and Creative Expression.- 3. A Method and Model for Studying the Learning of Body Techniques: Analyzing Bodily Transposition in Dinghy Sailing.- 4. A Method and Model for Studying the Learning of Artistic Techniques: Analyzing Sculptural Expression in School Sloyd. 

最近チェックした商品