Language Attitudes and Identities in Multilingual China : A Linguistic Ethnography

個数:

Language Attitudes and Identities in Multilingual China : A Linguistic Ethnography

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 202 p.
  • 商品コード 9783319379029

Full Description

These in-depth case studies provide novel insights in to the fast-changing language situation in multilingual China, and how it changes the meanings of language identity and language learning. This linguistic ethnographic study of language attitudes and identities in contemporary China in the era of multilingualism provides a comprehensive and critical review of the state of the art in the field of language-attitude research, and situates attitudes towards Chinese regional dialects in their social, historical as well as local contexts.

The role of language policies and the links between the interactional phenomena and other contextual factors are investigated through the multi-level analysis of linguistic ethnographic data. This study captures the long-term language socialisation process and the moment-to-moment construction of language attitudes at a level of detail that is rarely seen. The narrative is presented in a highly readable style, without compromising the theoretical sophistication and sociolinguistic complexities.  

Contents

Part I:  Introduction: Sociocultural and Sociolinguistic Backgrounds.- Dialect Issues in Multilingual China: A Dog That Has Barked.- The Politics and Sociolinguistics of Chinese Dialects.- Part II:  Conceptual and Methodological Frameworks.- Researching Language Attitudes in Multilingual China.- Part III:  Becoming Members of a Multidialectal City.- "Mother Tongues" of a Multidialectal City.- Language Socialisation in Multidialectal Households: a Case Study.- Part IV: Putonghua and Regional Dialects at School.- Language Socialisation in Educational Institutions.- Teachers' Attitudes towards Dialects in School.- Part V: Discussion and Reflection.- Problematizing the Monolingual Norm in a Multidialectal City.- Schools in the Era of Multilingualism.- Language Attitudes in Heteroglossia: Methodological Reflections.- Appendix I: The Students' Profiles.- Appendix II: The Schools and the Teachers' Profiles.

最近チェックした商品