Tangible Interactive Systems : Grasping the Real World with Computers (Human-computer Interaction Series)

個数:
電子版価格
¥17,124
  • 電子版あり

Tangible Interactive Systems : Grasping the Real World with Computers (Human-computer Interaction Series)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 212 p.
  • 商品コード 9783319302690

Full Description

Distinguishing
between tangible user interfaces (TUI) and tangible interactive systems (TISs),
this book takes into account not only the user interfaces but also looks at how
interaction can be enabled by using digital information through the physical
environment. TISs go far beyond the concept of tangible user interfaces,
addressing large complex systems in the framework of human-centred design and
putting the human at the center of the design process from the start.

How
can human-centered designers grasp the real world with computers? This question
is explored by looking at concepts such as innovation, complexity, flexibility,
maturity, stability, sustainability and art to see whether we can assess both
physical and figurative tangibility during the design process before product
delivery.  Concepts like creativity, design thinking and team spirit are
fundamental to TIS's human-centered design, and are presented together with
human-systems integration (HSI), agile development and formative evaluations to
build a greater understanding of this new area of research.

Tangible
Interactive Systems would
be an essential read to designers, academics and other professionals concerned
with product design within HCI, industrial design, virtual engineering and
other related areas.

Contents

Preface.-
Introduction.- Looking for Tangibility.- Concepts and Tools for Designers.-
Innovation.- Complexity.- Flexibility.- Maturity.- Stability.- Sustainability.-
Arts.- Conclusion.

最近チェックした商品