Current and Future Perspectives of Ethnomathematics as a Program (ICME-13 Topical Surveys) (1st ed. 2016. 2016. vi, 45 S. VI, 45 p. 4 illus. in color. 235 mm)

個数:

Current and Future Perspectives of Ethnomathematics as a Program (ICME-13 Topical Surveys) (1st ed. 2016. 2016. vi, 45 S. VI, 45 p. 4 illus. in color. 235 mm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版
  • 商品コード 9783319301198

Full Description

This survey on the modernity of ethnomathematics
addresses numerous themes related to both ethnomathematics and mathematics
education. It offers a broader view of mathematics, including ideas,
procedures, concepts, processes, methods, and practices rooted in distinct
cultural environments. In addition, by reflecting on the social and political
dimensions of ethnomathematics, another important aspect of this research
program is the development of innovative approaches for a dynamic and glocalized
society. Ethnomathematics recognizes that members of different cultures
develop unique mathematical techniques, methods, and explanations that allow
for an alternative understanding and transformation of societal norms. The
theoretical basis of ethnomathematics offers a valid alternative to traditional
studies of history, philosophy, cognition, and pedagogical aspects of
mathematics. The current agenda for ethnomathematics is
to continue an ongoing, progressive trajectory that contributes to the
achievement of social justice, peace, and dignity for all.  The debates
outlined in this book share a few of the key ideas that provide for a clearer
understanding of the field of ethnomathematics and its current state of the art
by discussing its pedagogical actions, its contributions for teacher education,
and its role in mathematics education.

Contents

1. Introduction.- 2. An overview of the history of ethnomathematics.- 3. State of the art in ethnomathematics.- 4.In
guise of conclusion.-5. References.

最近チェックした商品