Social Relations and Education Policy in Marian England : The Catholic Restoration of the English Universities between 1553 and 1558 (Münchener Kirchenhistorische Studien. Neue Folge) (2025. 310 S. ca. 17 Abb.)

個数:
  • 予約

Social Relations and Education Policy in Marian England : The Catholic Restoration of the English Universities between 1553 and 1558 (Münchener Kirchenhistorische Studien. Neue Folge) (2025. 310 S. ca. 17 Abb.)

  • 現在予約受付中です。出版後の入荷・発送となります。
    重要:表示されている発売日は予定となり、発売が延期、中止、生産限定品で商品確保ができないなどの理由により、ご注文をお取消しさせていただく場合がございます。予めご了承ください。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版
  • 商品コード 9783170459908

Description


(Text)
The Catholic restoration in England (1553-1558), led by Queen Mary Tudor and Cardinal Reginald Pole, has largely been regarded as violent and reactionary. However, recent studies suggest it involved constructive elements, particularly in clerical education, emphasising preaching over persecution. Pole, who was granted significant ecclesiastical authority, used his extensive network to advance reforms and appointed like-minded scholars to universities and church positions. This doctoral thesis examines the social network behind these reforms, using historical network analysis to understand how relationships shaped educational policies under Pole, Stephen Gardiner, and Mary Tudor.
(Author portrait)
Dr. Corina Brandl-Knorn received her doctorate in Church History from the Ludwig-Maximilians-Universität, Munich, with this dissertation. She works as a grammar school teacher for Catholic religion, English and History in Ingolstadt and Munich.

最近チェックした商品