Print, Power, and Cultural Hegemony : A Material History of Early Hebrew Prints (2024. IX, 358 S. 98 b/w ill., 4 b/w tbl. 230 mm)

個数:

Print, Power, and Cultural Hegemony : A Material History of Early Hebrew Prints (2024. IX, 358 S. 98 b/w ill., 4 b/w tbl. 230 mm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版
  • 商品コード 9783111392684

Full Description

Federico Dal Bo examines the design of early Hebrew books from the late fifteenth and sixteenth centuries, focusing not only on the words in these early books but also on how they were arranged on the page. He follows in the tradition of scholars such as Christopher de Hamel, Marvin J. Heller, and David Stern, who have explored the importance of these Hebrew books in influencing Jewish learning and attracting the interest of Christians.

The author discusses important prints, such as the first Talmud and rabbinical bibles, which marked a shift from being for Jewish readers only to being for both Jews and Christians. The collaboration between Jewish editors and Christian printers changed the way these books looked and the audience for whom they were intended. At first, these early prints copied the style of handwritten Hebrew manuscripts. The simple layout could be difficult to read, especially for long books like the Bible or Talmud. But over time, influenced by the humanism of the Italian Renaissance, the layout became more complex. The book also looks at how the layout changed from full-page commentaries to a more complicated design in which the main text and commentaries shared the same page. This shift challenged the idea of who was the primary author and emphasized the role of editors. The layout, with the main text in the center and the commentaries on the sides, created a kind of unwritten rule for how to read religious texts. Dal Bo's study also includes new information about a 1553 trial in which the Talmud was burned. Overall, it explores how the layout of these early Hebrew books shaped cultural power and influenced how people read.

最近チェックした商品