Audio-visual Rhythms : Film Music, Movement Composition, and the Dynamics of Affect in Film Viewing (Cinepoetics - English edition) (2024. 280 S. 30 b/w ill. 23 cm)

個数:

Audio-visual Rhythms : Film Music, Movement Composition, and the Dynamics of Affect in Film Viewing (Cinepoetics - English edition) (2024. 280 S. 30 b/w ill. 23 cm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版
  • 商品コード 9783110613230

Description


(Text)

Questions on the relation of film and viewer's emotions have been widely discussed in recent film theory. But while the role of emotions for cinema in general, particular film genres and the movie going experience have been largely discussed systematic film analytical approaches to qualifying the emotional quality of particular films and audio-visual sequences remain rare exceptions. In addition, the existing approaches often focus on narrative structures, character constellations and empathetic emotions. On the other hand, over the past two decades film phenomenology has produced highly interesting ideas on embodied perception, subjective affectivity and temporality that call for a re-thinking of film analytical approaches to viewer's affectivity. Against this backdrop, the book takes film music theory - as well as the particular importance of temporality and dynamic affects in this field of theory - as a starting point in looking at the musicality of the audio-visual imageitself. In light of this perspective analytically graspable rhythms of audio-visual images are taken into account, revealing viewer's affects to be shaped in time by a complex interplay of rhythmic tensions and kinetic forces.

(Author portrait)

Jan-Hendrik Bakels, Freie Universität Berlin, Germany.

最近チェックした商品