学習者の言語における機能範疇<br>Functional Categories in Learner Language (Studies on Language Acquisition [SOLA] 37) (2009. XII, 347 S. 230 mm)

個数:

学習者の言語における機能範疇
Functional Categories in Learner Language (Studies on Language Acquisition [SOLA] 37) (2009. XII, 347 S. 230 mm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 347 p.
  • 商品コード 9783110216165

基本説明

This work deals with the driving forces behind the acquisition of the functional properties of inflection, word-order variation, definiteness and agreement.

Full Description

Language acquisition is a developmental process. Research on spontaneous processes of both children learning their mother tongue and adults learning a second language has shown that particular stages of acquisition can be discriminated. Initially, learner utterances can be accounted for in terms of a language system that is relatively simple. In studies on second language acquisition this learner system is called the Basic Variety (Klein and Perdue 1997). Utterance structure of the Basic Variety is determined by a grammar which consists of lexical structures that are constrained, for example, by semantic principles such as "The NP-referent with highest control comes first" and a pragmatic principle such as "Focus expression last". At some point in acquisition this lexical-semantic system is given up in favour of a target-like system with morpho-syntactic features to express the functional properties of finiteness, topicality, the determiner system, etc. Insights into how this process evolves may also provide an answer to the question of why it takes place. Within this functional perspective on language acquisition research focuses on questions such as the following.
1. What is the driving force behind the process that causes learners to give up a simple lexical-semantic system in favour of a morpho-syntactic functional category system?
2. What is the added value of morpho-syntactic properties of inflection, word-order variation, definiteness and agreement?
3. Why is it that in cases of specific language impairment it is mainly morpho-syntactic properties of the target language that are affected?

最近チェックした商品