Jewish Education in England, 1944-1988 : Between Integration and Separation

個数:

Jewish Education in England, 1944-1988 : Between Integration and Separation

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 322 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783039119608
  • DDC分類 371.076

Full Description

Today, the dominant model for Jewish education is the community-wide, technologically advanced day school, where the Judaic subjects are taught by professional educators using student-friendly, interactive methodologies. Not so long ago, however, most Jewish education consisted of rote repetition of prayers and biblical passages and their translation into awkward English by teachers with no formal pedagogic training, in classes - often located in synagogue basements - held on Sunday or once a week after 'ordinary' school.
This book explains the radical reconfiguring of Jewish education in England in historical and sociocultural terms. It explores the transformations that took place in every aspect of Jewish education: curriculum, religious/ideological orientation, school format (afternoon classes vs day schools), funding (private vs state), and more. The author shows that this dramatic transition directly reflects both changes in the socioeconomic profile and self-identity of Anglo-Jewry as well as demographic and cultural changes in British society in general. Tracking the shift from integration to separation, this book maps the effect of competing societal, personal and communal agendas, pedagogic paradigms, and pragmatic constraints on the rise of the Jewish day school in England.

Contents

Contents: Education and Anglo-Jewry - Ideologies and Jewish Day Schools Chapter - Supplementary Schools - Reorganization of State Education and the Rise of the Day Schools - Communal Support for Day-School Education - Jewish Education in Multicultural England.

最近チェックした商品