Performance : Recasting the Political in Theatre and Beyond (Stage and Screen Studies .4) (Neuausg. 2003. 220 S. 220 mm)

個数:

Performance : Recasting the Political in Theatre and Beyond (Stage and Screen Studies .4) (Neuausg. 2003. 220 S. 220 mm)

  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 220 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783039100002

Description


(Text)
This book is an analysis and study of postmodernism, political theatre, and the politics of representation. Traversing a wide span of twentieth-century political theatre and performance practices in the West, the author analyses and questions the performance practices of the historical and neo-avant-gardes, modernist political theatre, and postmodern performance in order to explore the relationships between politics, performance and postmodernism. Chinna contends that it is the provisional and contingent strategies of performance which set the model for the postmodern. Drawing on the poststructuralist theories of Jean-Francois Lyotard and Jacques Derrida, among others, the postmodern is defined as a performance model - like deconstruction, endlessly deferring unequivocal meaning and final closure. It is argued that historical avant-garde performance practices such as Dada, as well as the neo-avant-gardes from the 1950s onward, were always trapped within a dialectic of representation and the 'real' in their quest for a merging of art and life.
(Table of content)
Contents: Postmodernism - Postmodern political strategies - Postmodern Performance - Deconstruction - The Politics of Representation - Historical and Neo-avant-garde Theatre Practices - Modernism - Political Theatre.
(Author portrait)
The Author: Stephen Chinna teaches theatre and performance studies, and scriptwriting, in English, Communication and Cultural Studies at the University of Western Australia. He has written and/or directed numerous theatre productions as part of his teaching and research activities.

最近チェックした商品