Multi-word Verbs in English Language Teaching : Insights from research and practice (Linguistic Insights 314) (2025. 252 S. 39 Abb. 225 mm)

個数:

Multi-word Verbs in English Language Teaching : Insights from research and practice (Linguistic Insights 314) (2025. 252 S. 39 Abb. 225 mm)

  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版
  • 商品コード 9783034354417

Full Description

Multi-word verbs are an essential topic in the English language syllabus. As a prominent feature of the language, with numerous semantic and syntactic peculiarities, they pose challenges even for advanced learners. Recent evidence-based pedagogical approaches to multi-word verbs have emerged from various fields of applied linguistics. However, it remains unclear whether these research insights are being implemented in classroom practice. This book addresses both issues. It begins with a review of research in corpus linguistics, cognitive linguistics, and instructed second language acquisition, highlighting their relevance to the teaching of multi-word verbs. It then presents a new study on current approaches to the topic in mainstream language education, analysing language teachers' beliefs as well as content from popular textbooks. Based on these findings, the author offers a comprehensive view of the topic and practical applications for enhancing multi-word verb instruction.

Contents

List of illustrations - 1 Introduction - 2 The scope of the phenomenon - 3 Multi- word verbs in discourse - 4 Multi- word verb pedagogy - 5 Language teachers and multi- word verbs - 6 Multi- word verbs in the texts of EFL coursebooks - 7 Multi- word verb activities in EFL coursebooks - 8 Conclusion - Appendix I. Most common MWVs in LSWE corpus by semantic domain, adapted from Biber et al. (1999) - Appendix II. Top 100 phrasal verbs in BNC, adapted from Gardner and Davies (2007) - Appendix III. Action research in MWV pedagogy - Appendix IV. Responses to Likert statements - Appendix V. MWV token frequencies in each coursebook - Appendix VI. MWV lemma- token frequency and coverage in listening and reading corpus - Appendix VII. Target MWVs in coursebooks - References - Index

最近チェックした商品