Branding «Western Music» (Publikationen der Schweizerischen Musikforschenden Gesellschaft. Serie II / Publications de la Société) (2024. 282 S. 27 Abb. 240 mm)

個数:

Branding «Western Music» (Publikationen der Schweizerischen Musikforschenden Gesellschaft. Serie II / Publications de la Société) (2024. 282 S. 27 Abb. 240 mm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版
  • 商品コード 9783034344555

Full Description

This edited book aims to foster an interdisciplinary dialogue on the intersections between the coining of the «Western Music» concept and the institutionalised and entrepreneurial management of culture. It studies the emergence of the trademark «Western Music» in relation to the commodification of leisure, the institutionalisation of academic discourses, and the transnational imperial politics of culture. This collective work devotes particular attention to the ways events, such as the virtuosi concert tours, song contests, diplomatic acts, or mass broadcastings have created possibilities for homogenisation and globalisation of a corpus of musical practices, repertoires, and ways of thinking, ambiguously labelled, as «Western» along the long 20th Century.

Contents

María Cáceres-Piñuel: Introduction - Annegret Fauser: Grooves of Empire: Internationalism, Imperialism, and Branding Western Music - Anja Brunner: On the Need to Overcome Westernization and the Idea of Western Music: Towards a Post-Western Musical Scholarship - Timothy D. Taylor: Forms of Value and the Rise of the Virtuoso - Natascha Loges: Branding the German Lied: The Strategies of Julius Stockhausen - Cla Mathieu: Spanish Guitarists in Early Twentieth-Century Germany: Negotiating Musical Identities in German-Language Guitar Magazines - Artemis Ignatidou: Symbolic Uses of Functional Musical Text in Late 19th Century Athens: The Case Study of Antonios Sigalas - Petra van Langen: The Netherlandish School: The Construction of a Trademark - Olli Heikkinen and Vesa Kurkela: «Art Music Proper» In Changing Orchestral Culture: Two Case Studies of the Institutionalization of Finnish Musical Life in the Late Nineteenth and Early Twentieth Century - Markus Mantere and Saijaleena Rantanen: Domesticating Continental Music Practices: Emergence of the Conservatory and Song Festivals in Finland 1880-1930 - Siwat Chuencharoen: The Transformation of Thai Music within Western Frameworks during the Thai Cultural Reformation in the 1930s - Meebae Lee: K-Classic: Branding Korean Classical Music - Mary Horn: Programming the Record, Recording the Program: The Philadelphia Orchestra on Columbia Records, 1944-1946 - Kerry Brunson: Mass Classical: «Accessibility» and the Atlanta School of Composers - Peter Kupfer: Branding with Music and Music as Brand: Classical Music in American Television Commercials

最近チェックした商品