Disentangling Dyslexia : Phonological and Processing Deficit in Developmental Dyslexia. Dissertationsschrift (Linguistic Insights 212) (2017. 356 S. 54 Abb. 225 mm)

個数:

Disentangling Dyslexia : Phonological and Processing Deficit in Developmental Dyslexia. Dissertationsschrift (Linguistic Insights 212) (2017. 356 S. 54 Abb. 225 mm)

  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 356 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783034320641

Full Description

Beyond the well-known reading and spelling difficulties, dyslexic individuals exhibit marked phonological disorders, poor lexical retrieval and problems in the comprehension and production of grammatical structures that are particularly expensive in terms of processing costs. To account for these difficulties, the author presents an original hypothesis, proposing that dyslexia is related to a working memory inefficiency, affecting in particular the subject's phonological skills and executive functions. The results of four experimental protocols, assessing dyslexic children's working memory and their ability to interpret scalar implicatures, negative sentences and pronominal expressions, are presented and discussed in this volume. Consistent with the hypothesis outlined in this book, the results of the four studies show that dyslexics underperformed in comparison to age-matched controls and even to younger children in tasks requiring good phonological and processing abilities.

Contents

Acknowledgments - Preface - An Introduction to Developmental Dyslexia - Developmental Dyslexia: Theoretical Perspectives - Working Memory Skills in Developmental Dyslexia - The Phonological and Executive Working Memory Deficit Hypothesis - The Computation of Scalar Implicatures in Developmental Dyslexia - The Interpretation of Negation in Developmental Dyslexia - The Interpretation of Pronominal Expressions in Developmental Dyslexia - Concluding Remarks

最近チェックした商品