Dynamic Vocabulary Development in a Foreign Language : Dissertationsschrift (Linguistic Insights 153) (2012. 262 S. 225 mm)

個数:

Dynamic Vocabulary Development in a Foreign Language : Dissertationsschrift (Linguistic Insights 153) (2012. 262 S. 225 mm)

  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 262 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783034311069

Full Description

The Dynamic Systems Theory perspective offers new lenses to probe into long-term foreign language development. This book reports on findings of a longitudinal multiple-case study on the vocabulary development of eight university-level Chinese learners of English. Framed within the Dynamic Systems framework, the study assumes a holistic perspective towards vocabulary knowledge and aims to project a comprehensive picture of vocabulary development in a typical foreign language learning setting such as the Chinese context. To this end, a wide array of quantitative measurements and qualitative methods was employed. In-depth examination was given to both psycholinguistic and sociocultural processes involved in the complex and dynamic development of vocabulary knowledge. Efforts were also made to establish meaningful links between the learners' cognitive, mental, pedagogical and social contexts. Although the focus is on vocabulary development, what is discussed in the book is applicable to a wide range of topics in foreign language learning and development.

Contents

Contents: Dynamic Systems Theory approach to foreign language vocabulary development - English language education in China today - Macro-level development of vocabulary knowledge - Micro-level development of vocabulary knowledge - Situated experiences of vocabulary learning - Learners' motivational self-images - A dynamic model of foreign language vocabulary development.

最近チェックした商品