The Art of Theatre : Word, Image and Performance in France and Belgium, c. 1830-1910 (Romanticism and after in France / Le Romantisme et après en France .23) (2013. XVIII, 334 S. 225 mm)

個数:

The Art of Theatre : Word, Image and Performance in France and Belgium, c. 1830-1910 (Romanticism and after in France / Le Romantisme et après en France .23) (2013. XVIII, 334 S. 225 mm)

  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 334 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783034308267

Full Description

This collection of essays explores the relationship between art, literature and the stage in France and Belgium in the period 1830-1910. It is the first book to bring together scholarship on this neglected area of study and provides unique insights into current research within this rich interdisciplinary field. The rise in popular theatre, the beginnings of a 'society of spectacle', the emergence of the print media and the development of stage direction and set design, along with the crisis in pictorial and literary representation, created a dynamic cultural climate wherein the interface between writing, painting and dramatic representation thrived. The chapters in this volume chart different facets of this phenomenon: from the art of performing assumed by writers and the collaborations between artists and theatre directors to the theatrical motifs that infiltrated visual art and the increasingly 'dramatized' relationship between painting and spectator at the end of the century.

Contents

Contents: Laurence Senelick: The Offenbach Century - Karen Humphreys: Barbey d'Aurevilly and Mlle Duverger: Spectacle and Performance in the Théâtre de la Gaîté and Le Gaulois - Séverine Reyrolle : L'art marionnettique : laboratoire de la modernité dramaturgique - Arnaud Rykner : Le tableau vivant et la scène du corps : vision, pulsion, dispositif - Sandra Bornemann: Interior and Stage: Intimisme in the Work of Édouard Vuillard - Jill Fell: Paul Ranson, Alfred Jarry and the Nabi Puppet Theatres - Camille Racine : Un peintre au théâtre : les décors de George Desvallières pour le Théâtre des Arts, 1911-1913 - Katherine Hoffman: The Enchanted Early World of the Ballets Russes: Exploring Visual Arts and Theatrical Collaborations - Aude Campmas : Exposition et reconnaissance de la femme-fleur dans La Curée : variations sur les tableaux vivants, mise en scène de la stérilité - Dominique Jeannerod : Portraits de l'insaisissable : l'art et la représentation d'Arsène Lupin sur scène - Olivia Voisin : 'Spectacle dans un fauteuil' : naissance d'un genre iconographique, 1825-1840 - Claire Moran: A Play within a Play: Manet's Self-Portraits and the Art of Performance - Karen Stock: Degas and Zola: Piercing the Veil - Xavier Fontaine: The Bibliophile's Book as Theatrical Performance: Pelléas et Mélisande. Illustrated by Fernand Khnopff - Andrei Pop: Masks, Modernity and Egoism: Theatrical Practice in James Ensor and Maurice Maeterlinck - Clément Dessy: Staging and Writing the Arabesque: The Aesthetics of Line in Nabi Painting and Avant-Garde Theatre in the Late Nineteenth Century.

最近チェックした商品