Edumetrics : Measuring Human Capital for the 21st Century (Population Economics) (2026. ii, 286 S. II, 286 p. 55 illus., 54 illus. in color. 235 mm)

個数:
  • 予約

Edumetrics : Measuring Human Capital for the 21st Century (Population Economics) (2026. ii, 286 S. II, 286 p. 55 illus., 54 illus. in color. 235 mm)

  • 現在予約受付中です。出版後の入荷・発送となります。
    重要:表示されている発売日は予定となり、発売が延期、中止、生産限定品で商品確保ができないなどの理由により、ご注文をお取消しさせていただく場合がございます。予めご了承ください。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版
  • 商品コード 9783032132765

Full Description

This book introduces edumetrics, a rigorous, interdisciplinary framework for measuring learning outcomes over time and across space. Based on Lord Kelvin's maxim that "to measure is to know," edumetrics redefines education as an empirical science that integrates economics, psychology, and social science to quantify cognitive and non-cognitive competencies.

By harmonizing data from over 120 countries spanning half a century, the book transforms fragmented indicators into coherent measures of learning quality and equity. It critiques the limitations of traditional human capital theory and challenges the use of years of schooling as a proxy for skill. Through econometric analysis, historical inquiry, and global datasets, including Learning-Adjusted Years of Schooling, it reveals that educational structures, not just resources, shape productivity, adaptability, and social cohesion.

At its core, the book addresses the paradox of why rising investments in schooling have not yielded proportional gains in learning. With its integration of theory, data, and historical perspective, it serves as both a methodological blueprint and a call to rethink how we define, measure, and value learning in the twenty-first century.

Contents

Chapter 1. From Standard Human Capital Theory to Edumetrics: An Introduction.- Chapter 2. A Review of International and Regional Achievement Tests in the Long-Run.- Chapter 3. Learning-Adjusted Years of Schooling Worldwide.- Chapter 4. Mapping Educational Inequality Worldwide.- Chapter 5. The Price of Educational Inequality: Fifty Years of Education and Growth in France.- Chapter 6. The Price of Progress: Access, Quality, and Equity in the Turkish Education System.- Chapter 7. Conclusion - What Edumetrics Still Has to Teach Us.

最近チェックした商品