Classroom Justice in Second/Foreign (L2) Education : Implications for Theory, Research, and Practice (2026. viii, 193 S. VIII, 193 p. 3 illus. in color. 235 mm)

個数:
  • 予約

Classroom Justice in Second/Foreign (L2) Education : Implications for Theory, Research, and Practice (2026. viii, 193 S. VIII, 193 p. 3 illus. in color. 235 mm)

  • 現在予約受付中です。出版後の入荷・発送となります。
    重要:表示されている発売日は予定となり、発売が延期、中止、生産限定品で商品確保ができないなどの理由により、ご注文をお取消しさせていただく場合がございます。予めご了承ください。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版
  • 商品コード 9783032132352

Full Description

This book provides a comprehensive exploration of classroom justice in L2 education. It takes a holistic approach by considering the role of justice in various aspects of L2 education, including teacher-student relationships, teacher education programs, instructional practices, evaluation of teacher effectiveness, assessment, and classroom environments. The book offers groundbreaking perspectives on justice as a positive psychological factor, and emphasizes justice as a teacher's interpersonal trigger for L2 students' emotions and behaviors, providing a fresh and enlightening viewpoint. It presents a comprehensive conceptual framework for classroom justice, defining and delineating its dimensions, principles, and domains, offering readers a clear and structured understanding of the topic. With its focus on practical implications, the book demonstrates how classroom justice research can positively influence L2 teacher education programs, instructional practices, assessment methods, classroom environments, and teacher-student relationships, providing valuable insights for educators and practitioners. It also highlights the importance of further research and proposes avenues for future exploration in the field of classroom justice in L2 education, ensuring that readers are equipped with the latest perspectives and directions. This book serves as a resource for researchers, educators, and practitioners in the field of L2 education, offering a wealth of knowledge and practical guidance.

Contents

Chapter 1. Theoretical and Empirical Rationales for Classroom Justice in L2 Education.- Chapter 2. The Social Psychology of Justice.- Chapter 3. The Conceptualization of Classroom Justice.- Chapter 4. Classroom Justice Measures and Methodology.- Chapter 5. A Theme-Based Review of Classroom Justice Studies.- Chapter 6. Implications of Classroom Justice Research for L2 Education Practice.- Chapter 7. Directions for Future Classroom Justice Research in L2 Education.

最近チェックした商品