ICT Education : 54th Annual Conference of the Southern African Computer Lecturers' Association, SACLA 2025, Bloemfontein, South Africa, July 30 - August 1, 2025, Revised Selected Papers (Communications in Computer and Information Science 2770) (2026. x, 160 S. X, 160 p. 235 mm)

個数:
  • 予約
  • ポイントキャンペーン

ICT Education : 54th Annual Conference of the Southern African Computer Lecturers' Association, SACLA 2025, Bloemfontein, South Africa, July 30 - August 1, 2025, Revised Selected Papers (Communications in Computer and Information Science 2770) (2026. x, 160 S. X, 160 p. 235 mm)

  • ウェブストア価格 ¥16,522(本体¥15,020)
  • SPRINGER, BERLIN; SPRINGER(2026/01発売)
  • 外貨定価 EUR 64.19
  • 【ウェブストア限定】ブラックフライデーポイント5倍対象商品(~11/24)※店舗受取は対象外
  • ポイント 750pt
  • 現在予約受付中です。出版後の入荷・発送となります。
    重要:表示されている発売日は予定となり、発売が延期、中止、生産限定品で商品確保ができないなどの理由により、ご注文をお取消しさせていただく場合がございます。予めご了承ください。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 160 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783032124562

Full Description

This book constitutes the revised selected papers of the 54th Annual Conference of the Southern African Computer Lecturers' Association, SACLA 2025, held in Bloemfontein, South Africa, during July 30 - August 1, 2025.

The 9 full papers included in this volume were carefully reviewed and selected from 37 submissions. They explore novel approaches to curriculum design, digital pedagogy, and the responsible integration of emerging technologies, particularly generative artificial intelligence, into teaching and learning.

Contents

.- A Phenomenographic Evaluation Approach for Inclusive UX Design Thinking Education.
.- Contextualization, Assessment, and Generative AI in an Online Environment: An Experiment with a Hypothetical Case Study in Enterprise Architecture. 
.- Leveraging Abstract Syntax Trees to Generate Instructive Hints in Programming. 
.- Beyond Language Barriers: Programme-Specific Effects of English Medium Instruction in South African Computer Science Education.
.- A Framework for Integrated Project & Context-Based ICT Education.
.- Development of the GE-ARCS-E Model to Evaluate the Impact of Gamification on Programming Students' Motivation and Engagement.
.- Quintuple Helix, the Informal Economy and Sustainable-Smart Innovations: Lessons to be Learned from a Transdisciplinary Student Project.
.- Evaluating AI-Generated C# Code in Computing Education: Implications for Academic Integrity.
.- Overcoming Debugging Challenges: Expert Strategies for Novice Programmers.