ノイズから学ぶ<br>Learning through Noise

個数:
  • 予約

ノイズから学ぶ
Learning through Noise

  • 現在予約受付中です。出版後の入荷・発送となります。
    重要:表示されている発売日は予定となり、発売が延期、中止、生産限定品で商品確保ができないなどの理由により、ご注文をお取消しさせていただく場合がございます。予めご了承ください。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 282 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783032110183

Full Description

This book argues that the formation of noise music as a distinctive musical genre (and noise music scenes as distinct musical subcultures) relies on the production of unique learning ecologies and vice versa. Noise music does not exist as a musical form that one learns to reproduce, create within, or appreciate in defined educational contexts (i.e. classrooms) separate from where this music lives (venues, recording studios, practice spaces, etc.). Instead, making and listening to noise music in itself represents the primary method of learning about and within the genre. Because the processes of making, listening to, and learning within noise music are deeply intertwined, the book contends that understanding noise music inherently requires understanding the unique and situated learning processes of the genre. 

Contents

Chapter 1: Introduction.- Section 1 : Embracing Noise as an Educational Technology.- Chapter 2 : Reclaiming Abject Sonics.- Chapter 3 : The Abject Pedagogies of Noise.- Chapter 4: When Objects Think Back.- Chapter 5: Noise Music's More Than Human Community of Practice.- Section 3 : Noise Music in Context.- Chapter 6: Critiquing White Noise.- Chapter 7 : Towards a Non-White Listening of Noise Music.- Chapter 8 : A Final Note.

最近チェックした商品