Trans-Speakerism and Empowerment : A Global Dialogue in Language Education (2026. Approx. 225 p. 16 illus. 210 mm)

個数:
  • 予約

Trans-Speakerism and Empowerment : A Global Dialogue in Language Education (2026. Approx. 225 p. 16 illus. 210 mm)

  • 現在予約受付中です。出版後の入荷・発送となります。
    重要:表示されている発売日は予定となり、発売が延期、中止、生産限定品で商品確保ができないなどの理由により、ご注文をお取消しさせていただく場合がございます。予めご了承ください。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783032104724

Full Description

This edited book objects to entrenched biases and redefines discussions surrounding language education and research. Anchored in the emancipatory concept of trans-speakerism (Hiratsuka, 2024a, 2024b, 2025; Hiratsuka et al., 2023a, 2023b), this volume attempts to drive diversity, equity, and inclusion among language users, educators, and researchers on a global scale. It goes beyond the confines of native-speakerism and conventional labels, prioritizing the strengths, interests, and unique qualities of language practitioners and researchers in both professional and private dimensions. This endeavor advocates for a personalized, context-driven approach and empowers language stakeholders to recognize their existing abilities while envisioning their future potential. The significance of curating an edited compilation comprising multifaceted empirical studies by researchers worldwide cannot be overstated. This broad range of research enriches discussions and offers a comprehensive global perspective on relevant issues. Embracing the tenets of trans-speakerism leads to the acknowledgement of the inherent worth of each language practitioner and researcher—irrespective of mother tongues, cultural backgrounds, or professional positions.

Contents

1.Introduction.- Part 1: Theoretical Foundations and Personal Narratives.- 2.The Innovative Contribution of Non-Natives to the English Language.- 3.Recognizing Linguistic Diversity, Promoting Linguistic Equity, and Shaping Linguistic Identity in ELT through Trans-Speakerism.- 4.Exploring Critical Tensions between Identity, Race, and Privilege.- 5.Investigating Trans-speakerism in the Classroom.- Part 2: Institutional Contexts and Pedagogical Applications.- 6.Transforming Japanese Higher Education: Non-Native English Speaker Teachers and the Agency of Trans-Speakerism.- 7.Translanguaging for Trans-Speakerism? Voices of Three Iranian English Language Teachers.- 8.Trans-Speakerism in Teacher Education for Global Englishes Language Teaching.- 9.Empowerment and Tension: EFL Student Teachers' Professional Identity Development from a Trans-Speakerism Perspective.- Part 3: Speaker Representations and Biases.- 10.Pages of Exclusion: English Speaker Representation in Japanese EFL Textbooks.- 11.Unraveling 'Nuanced' Bilingualism and Fostering Awareness for Trans-Speakerism in the Japanese Context.- 12.Afterword.

最近チェックした商品