語学教師教育の脱植民地化<br>Decolonising Language Teacher Education : Voices from the Global North and Global South (2025. xxii, 336 S. XXII, 336 p. 12 illus., 1 illus. in color. 210 mm)

個数:
電子版価格
¥29,532
  • 電子版あり
  • ポイントキャンペーン

語学教師教育の脱植民地化
Decolonising Language Teacher Education : Voices from the Global North and Global South (2025. xxii, 336 S. XXII, 336 p. 12 illus., 1 illus. in color. 210 mm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 414 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783031961601

Full Description

This edited book examines decolonization in applied linguistics, focusing on language teacher preparation across the Global North and South. It brings together diverse voices to challenge colonial legacies and promote more just, inclusive, and locally grounded approaches to education.

Organized into three sections—challenges, programs, and strategies—the volume first explores systemic barriers that continue to shape language education. It then highlights successful models from varied global contexts, including Southeast Asia, Europe, and the Americas, that reimagine language teacher preparation through critical pedagogy, translanguaging, and community collaboration. The final section offers practical strategies for future action, such as the ethical use of technology to empower marginalized voices in the classroom.

With key themes of decolonization, applied linguistics, language teacher education, social justice, and Global North-Global South collaboration, this collection provides essential insights for educators, researchers, and policymakers seeking to reshape language teaching in more equitable and culturally responsive ways.

Contents

Chapter 1 - Introduction.- Chapter 2 - Anti-colonial micro-moments in language teacher training.- Chapter 3 - Critical language pedagogy principles for Brazilian teacher education programs.- Chapter 4 - The evaluation of a pilot ESOL 16+ course for newcomers in Northern Ireland.- Chapter 5 - Decolonizing Gestures through Community-Engaged Partnerships.- Chapter 6 - LCTL Grassroot Programs as Decolonial Spaces.- Chapter 7 - Decolonial Praxis: Bridging Theory and English Teacher Preparation.- Chapter 8 - Decolonising ELT in Southeast Asia.- Chapter 9 - Borderlands Identities and Translanguaging Stance in Language Teacher Education.- Chapter 10 - Decolonizing Language Instruction: Bilingual Reading to Learn in EFL/EL.

最近チェックした商品