ポジティブ心理学と第二言語教育<br>Positive Psychology and Second Language Education (2025. ix, 210 S. IX, 210 p. 8 illus. 235 mm)

個数:

ポジティブ心理学と第二言語教育
Positive Psychology and Second Language Education (2025. ix, 210 S. IX, 210 p. 8 illus. 235 mm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 210 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783031951350

Full Description

This book applies a positive psychology perspective to theory, research and practice related to the teaching and learning of second/foreign languages (L2) for all ages, incorporating related fields of applied linguistics, education, and psychology. Central topics include positive psychological, cultural and social aspects of L2 learning experiences and environment contexts for usage of the L2, individual traits and strengths in L2 learners and teachers that enable people to thrive within the contexts of two or more languages. Chapters cover both positive second language "caring", "doing" and "being", focusing on the necessary factors for successful language learning as well as its impact on self and well-being.

Positive Psychology and Second Language Education aims to provide a holistic approach to understanding L2 teaching and learning from the perspective of positive psychology. It will be a useful resource for researchers and students in psychology, education, and L2 fields, as well as professional educators seeking to better understand the cognitive and linguistic research surrounding bilingualism.

Contents

Chapter 1 Introduction.- Positive Second Language Caring (PSLC).- Chapter 2 Positive Psychology in Second Language Teaching and Learning.- Chapter 3 Character Strengths and Second Language Learning.- Chapter 4 Positive Subjective Experiences of Second Language Learners.- Chapter 5 Positive Institutions in Second Language Learning: Using the Social Environment Lens.- Positive Second Language Doing (PSLD).- Chapter 6 Development of Positive Psychology in Second Language Teaching and Learning Across the Lifespan.- Chapter 7 Positive Formal and Informal Approaches of Learning in the Digital Age.- Positive Second Language Being (PSLB).- Chapter 8 Benefits of Bilingualism and Multilingualism.- Chapter 9 Bilinguals and Multilinguals Thriving Across Cultural Settings.

最近チェックした商品