音楽の批判的現象学<br>A Critical Phenomenology of Music : Disclosing/Transposing the Habitual Body Schema (2025. iv, 250 S. IV, 250 p. 210 mm)

個数:

音楽の批判的現象学
A Critical Phenomenology of Music : Disclosing/Transposing the Habitual Body Schema (2025. iv, 250 S. IV, 250 p. 210 mm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 272 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783031921100

Full Description

Drawing a link between music and what Maurice Merleau-Ponty calls the habit body - a quasi-transcendental structure at the heart of our perceptual, social, and agential being - this book helps articulate why music has the power to express as well as shape our existence at a fundamental level. Using phenomenology, research in the cognitive sciences, and first-person descriptions of musical experiences, this book addresses topics such as the relationship of music to identity, the capacity of music to be personally and socially transformative, the role of music in our perception of others, the connection between music and trauma, and the possibility of engendering we-experiences through shared musical time.

Contents

Chapter 1. Introduction.- Chapter 2. Musical Epistemology.- Chapter 3. Listening.- Chapter 4. The Body in the Phenomenology of Perception.- Chapter 5. Singing.- Chapter 6. Music and the Situated Body Schema.- Chapter 7. Dancing.- Chapter 8. The Role of Others in Musical Experience.- Chapter 9. Performing.- Chapter 10. Transforming the Habit Body through Music.- Chapter 11. Playing.- Chapter 12. Conclusion.

最近チェックした商品