Globalisation, Performance Culture and Students' Motivation (Globalisation, Comparative Education and Policy Research 49) (2025. xxiv, 177 S. XXIV, 177 p. 2 illus. 235 mm)

個数:

Globalisation, Performance Culture and Students' Motivation (Globalisation, Comparative Education and Policy Research 49) (2025. xxiv, 177 S. XXIV, 177 p. 2 illus. 235 mm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版
  • 商品コード 9783031911545

Full Description

This book analyses education policy trends that affects performing culture, academic excellence and global competitiveness in schools. It focuses on students' cultural identities and engagement, inclusive schooling, eliminating discrimination and discriminatory practices in the classroom, and relevant values education. 

One of the major effects of cultural and economic forces of globalisation is that schools and school leaders, like other educational organisations, having modelled their goals and strategies on the entrepreneurial business model. They are compelled to embrace the corporate ethos of efficiency, accountability, performance, and profit-driven managerialism. This corporate ethos reflects a dominant neo-liberal ideology, which exerts a powerful influence on major discourses of democracy, equality, social justice, and education, both locally and globally.

By examining the education policy shifts in the use of major discourses concerning performing culture and education, this book offers a comprehensive synthesis of the intersecting and diverse discourses of globalisation, cultural diversity, performing culture, and education. It provides innovative ideas concerning the future directions for authentic models of globalisation, performance culture and students' motivation.

Contents

1 Globalisation and competitiveness-driven education reforms affecting students.- 2 Students' cultural identities and engagement in learning.- 3 The use of critical discourse analysis in students' engagement and motivation.- 4 Students' identities and promoting engaging learning environments.- 5 Using social constructivism to improve students' engagement and motivation.- 6 Inclusive schooling and creating effective motivational environments.- 7 Overcoming discrimination in the classroom.- 8 Dominant values education for democracy and cultural diversity in schools.

最近チェックした商品